hydralpumpen till fjädringen på citroen C5 och peugeot 405 mi16 4x4 är elektrisk och ger kring 180 bar om jag inte är helt ute och cyklar. Den drar dock en hel del ström.
Jag har för mig ford Scorpio med ABS också har elektrisk ABSpump.
Annars tror jag har en oljebrännarpump från en skrotad oljebrännare liggande om du vill ha den billigt.
//Robert
Liten kraftig oljepump?
Re: Liten kraftig oljepump?
båda drar en hel del ström vilket betyder att dessa inte kan gå kontinuerligt utan bara i korta perioder.
räkna också typ 50 - 70 ampere i 12 Volt ström när dom väl arbetar..
räkna också typ 50 - 70 ampere i 12 Volt ström när dom väl arbetar..
Ja det är helt OK. Tack.TomasL skrev:Ligger på en tusenlapp + moms
Men ett tiotal Bar. Egentligen har jag ingen aning, jag behöver något och prova med.
Nog kan dom gå kontinuerligt, dom kyls av hydrualoljan. Det som förbrukar absolut mest olja är styrservot, om inte pumpen klarade att försörja det kontinuerligt skulle man inte kunna köra länge på kurviga vägar. Den remdrivna pumpen pumpar ju alltid - när trycket är uppnåt öppnas en bypassventil så oljan cirkulerar istället för att fortsätta tryckstegringen.
På dom äldre cittrorna med remdriven pump så är en frisk ackumulator kritisk för ryckfritt servo vid tomgång, den räcker nog till två fulla utslag fram och tillbaka med motorn avstängd.
50-70 A låter rimligt, jag brände upp en 500W borrmaskin när jag försökte driva en sådan pump trots ganska bra utväxling....
På dom äldre cittrorna med remdriven pump så är en frisk ackumulator kritisk för ryckfritt servo vid tomgång, den räcker nog till två fulla utslag fram och tillbaka med motorn avstängd.
50-70 A låter rimligt, jag brände upp en 500W borrmaskin när jag försökte driva en sådan pump trots ganska bra utväxling....
Går väl att räkna på. Arbete=kraft*väg, Effekt=Arbete/tidmrfrenzy skrev:50-70 A låter rimligt, jag brände upp en 500W borrmaskin när jag försökte driva en sådan pump trots ganska bra utväxling....