Jag har hållt på med ett blinkande hjärta projekt ett tag nu men idag ska det beställas lite kort
och jag tänkte höra om någon är intresserad av att köpa? Tanken var först att göra dom till jul men
pga av försening av leverans från mouser (2veckor för saker de hade i lager!) så tänkte jag göra
dom till alla hjärtans dag som prestent till sin käresta istället.
Kretsen innehåller 8 lysdioder som sitter på ena sidan av kortet och all elektronik sitter på baksidan.
Alla signaler är dragna på baksidan med mening för att det hela ska ge en snygg framsida utan störningar.
Alla lysdioder kan styras individuellt och kontrolleras av en PIC, en PIC16F627. Kretsen drivs av ett 3,3V batteri.
Eftersom denna kretsen igentligen kräver 5V så räcker inte batteriet speciellt länge.
Edit: Har testat nu och efter 6 timmar så lyser kortet fortfarande starkt!
Om man vill kan man istället få en PIC16LF627 som borde räcka längre eftersom den kan drivas med lägre spänning.
Edit: Självklart är det lysdioderna som drar mest ström!
Eftersom en det är en PIC så kan ni/vi bestämma hur det ska blinka men tanken är att det ska pulsera likt ett hjärtas slag.
Priset blir 149 kr med frakt för de kretsar med PIC16F627
och 159 kr för de kretsar med PIC16LF627.
Blir billigare om du vill löda själv!
Säg till om någon är intresserad, jag tänkte beställa minst 10 st i kväll nämligen!
Om många anmäller sig kan jag tillverka upp till 25 st som mest!