Lite hjälp med Greasemonkey

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Lite hjälp med Greasemonkey

Inlägg av MadModder »

Jag skulle behöva ändra i ett javascript på en sida. Det är en liten räknare som jag vill snabba på lite... :roll:
Jag hittar inget bland greasemonkeys tutorials om hur man byter ut ett visst argument inne i ett javascript.
Någon som vet?
Rhino

Inlägg av Rhino »

Du kan ersätta hela funktionen och byta "argumentet" (konstanten) där. Nu utgår jag från att man kan få greasemonkey-skriptet att köra efter riktikga koden, eller innan en script-tagg (neka den riktiga funktionen). I Opera körs greasemonkey-skriptet efter sidans kod.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Hmm... det roliga är att just den här siffran är den enda som är konstant. Resten av alla argument är olika beroende på vilken tid man laddar sidan, så jag måste läsa in alltihop, ändra endast ett av argumenten och sen skriva tillbaks funktionen. Det kanske inte går...
Rätt tid visas igen om jag laddar om sidan, så servern håller nog tyvärr reda på det. :P

Provade också att helt enkelt ändra direkt i koden mha firebug, men räknaren blev helt tokig, och lade av efter en stund... :D
Skriv svar