Ännu ett julklappsbygge; nixie-klocka

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
sebgus

Ännu ett julklappsbygge; nixie-klocka

Inlägg av sebgus »

Då var det dags. Ville prova på att bygga ihop något kul till föräldrarna. Satt och funderade ett tag tills jag kom på den briljanta idén med nixierör. Dock var jag lite lat (p.g.a. tidsbrist och annat), så jag köpte en färdig byggsats från ebay. Ska löda ihop det och fixa något snyggt case nu under dessa dagar innan julafton.

Byggsatsen:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0285320146

Bilder kommer ikväll förhoppningsvis!

Mvh
beangan

Inlägg av beangan »

Har sparat länken. Det där är något jag bara måste köpa, har sett sådana på internet men aldrig hittat vart det går att köpa.

Vad kostade din med frakt i svenska kronor?
Användarvisningsbild
sebgus

Inlägg av sebgus »

892,52kr drogs från mitt konto, då var det med frakt och en liten försäkring. Finns dock billigare, men jag ville gärna ha det innan jul så det fick bli detta, lite "panik-köp" :).
beangan

Inlägg av beangan »

vart finns dom billigare? har du sett några i detta avlånga landet?

Dom är riktigt fräcka, fastnade för den direkt när jag såg den för något år sedan.

Hur bra syns dom i vanligt dagsljus?
Användarvisningsbild
sebgus

Inlägg av sebgus »

Det finns lite billigare på ebay bl.a. Har inte sett någon direkt försäljning i Sverige, men det finns säkert.

Jag vet faktiskt inte hur bra de syns i dagsljus, mina första nixie-rör :). Men detta blir klart imorgon så då kan jag lämna en liten recension ;).

Bild

Så långt har jag kommit hittils, men behöver testa denna delen med en växelspänningskälla som jag får dra och låna uppe på ETA imorgon.
Användarvisningsbild
FormerMazda

Inlägg av FormerMazda »

Innan dom stora EF-monstren hoppar på dig så tipsar jag dig om att minska storleken på bilden.

Edit: Och när detta postades så var bilden i bra storlek. Snabbt jobbat! :lol:
Skriv svar