Någon med gröna fingrar som har koll på vilka som är bra och ev. var man köper dem?
Vilka LEDs är Gröna?
Vilka LEDs är Gröna?
Ja, inte gröna till färgen alltså utan LEDs som ger ett ljus lämpligt för växter.
Någon med gröna fingrar som har koll på vilka som är bra och ev. var man köper dem?

Det ska visst vara en balanserad blandning av flera våglängder, se våglängdsdiagram på denna sida: http://www.fuzzlight.com/
Googla på "diy LED plant light" eller liknande.
Googla på "diy LED plant light" eller liknande.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Har gett våra blommor lite hjälp på vägen i vintermörkret ett tag nu med led-ljus. Hittade en sida som beskrev våglängder mm, var väl i samband med odling av vissa särskilda växter i garderoben tror jag 
Här är det dock bara vanliga blommor som odlas, och jag tycker det fungerar bra för blommor som står en bit in i rummet och får för dåligt med dagsljus. Har använt Molectrics 10mm dioder, två röda och en blå vilket om jag räknat rätt ska ge rätt ljus. Växterna trivs bra efter över ett år i alla fall...
Här är det dock bara vanliga blommor som odlas, och jag tycker det fungerar bra för blommor som står en bit in i rummet och får för dåligt med dagsljus. Har använt Molectrics 10mm dioder, två röda och en blå vilket om jag räknat rätt ska ge rätt ljus. Växterna trivs bra efter över ett år i alla fall...