Svarta horisontella streck från laser-skrivare

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Skönt att det löste sig :)

Själv brukar jag köpa ny skrivare när tonern tar slut :D Men det är för att jag alltid köper så billiga skrivare, så när tonern är slut är skrivaren det också :D
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Har en gammal 5L Laser skrivare jag hittade för något år sedan som funger helt perfekt men tonern var slut till 99.9%. Ny kasett kostade runt 5 - 600:- har jag för mig men enbart ny toner knappt 200:- inkl frakt så det var ett enkelt val. Kostar skrivaren ungefär lika mycket så är det dock värt att köpa ny skrivare.

Kommer ihåg att det var någon Lexmark bläckstråleskrivare för något år sedan (finns kanske än) där om man köpte nya färgpatroner till den skulle kosta några 100-lappar mer än än helt ny skrivare.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Henry: Jag hade en sån Lexmark! Och det komiska var att när patronerna var slut så tog jag med mig hela skrivaren ner till onoff och bad om att få byta in den :D Men de ville inte ha min gamla skrivare! Men jag svamlade nåt om att det är deras skyldighet att ta emot elektronikskrot, och det gick de på! :D Jag har ingen aning om det stämmer eller inte :) Sen gick jag därifrån med en exakt likadan :D
Johan.o
EF Sponsor

Inlägg av Johan.o »

Tack för allas tips och funderingar!
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Hehe ja det är sanslöst. :) Jo alla affärer som säljer elektronik skall ta om hand om elektronikskrot men har dock läst någon gång om att det bara gäller hos den affären man köpte varan hos. Det var dock en tid sedan jag läste just detta detta och har för mig att det blivit ändrat så att alla affärer numera skall ta om hand om elektronikskrot oavsett, under förutsättning att de har liknande i deras sortiment.
Skriv svar