Det är inte säkert att du får bort varken kol eller regulator.
Många japanska generatorer behöver delas för detta.
Felsökning av bilgenerator
Troligtvis måste den delas. Dessutom kan regulatorn vara fastlödd, men det är väl inget problem för en kille som hänger på elektronikforumet?
En ny generator (då det är en med vacuumpump) brukar kosta flera sköna tusenlappar (till en L200 pickup av äldre modell gick den på närmare 5000:- i inköpspris, dvs minst 8000:- inkl moms ut till kund)
En ny generator (då det är en med vacuumpump) brukar kosta flera sköna tusenlappar (till en L200 pickup av äldre modell gick den på närmare 5000:- i inköpspris, dvs minst 8000:- inkl moms ut till kund)
5.5mil med en insprutare tkr jag är rätt bra medDjAlbert skrev: Jag lyckades köra 7 mil på bara batteriet i en 240 -80 en gång ..
Iaf BOT, med största sannolikhet är det kolen som är slut pga en inte alltför vacker kollektor/släpring...
Min fina metod på äldre bilar som man inte vill kosta på: Demontera regulator/vad som behövs. Sen löda dit nya fina kol och slipa av kollektorn lite. Går iaf ett tag och kostar typ 10-20kr för kolen.
