Är bara glad om jag får de att fungera, för jag har lärt mig en massa mer en vad jag kunde innan!
Pennhållare! Hjälp med hur jag ska koppla :)
Och precis därför gav jag förslaget om en PIC, men lycka till att få plats med diskreta kretsar och komponenter, det lär bli en utmaning...watti skrev:...Allt ska ju vara så litet som möjligt har väl en platta på 3,5 x2 cm att arbeta på...
/Peter
PS. om du ber "swech" kanske han kan modda sin ATMEL Tiny26 för att passa, se denna länk hur han styr en RGB-LED
Edit: en batteriversion finns här
Hmm får de inte riktigt att fungera..

Tänkter lite bara, säker på att de första motståndet ska vara 100k
Menar vill inte elen ta den lättaste vägen, då lär de bara bli där i mellan? Blev iaf så för mig nu, tror jag.. Batteriet blev varmt i alla fall
Eller Ska de vara i andra ordnigen ?
1m, 100k 100k 100k ?
Nu har jag även satt minus på kondensatorerna mot 4011an, de stämmer väl?
I alla fall, tror jag löder om de fast i en större skala först, så jag kan felsöka allt hehe
Måste köpa en ny spets till min kolv med, tror de är 5mm några tips på vart man kan köpa några okey? Just nu är de väl inte enns en spets på...

Tänkter lite bara, säker på att de första motståndet ska vara 100k
Menar vill inte elen ta den lättaste vägen, då lär de bara bli där i mellan? Blev iaf så för mig nu, tror jag.. Batteriet blev varmt i alla fall
Eller Ska de vara i andra ordnigen ?
1m, 100k 100k 100k ?
Nu har jag även satt minus på kondensatorerna mot 4011an, de stämmer väl?
I alla fall, tror jag löder om de fast i en större skala först, så jag kan felsöka allt hehe
Det är inte så noga med motstånden.... allt över 10k upp till 1M duger bra, och batteriet ska inte bli varmt. Något måste alltså vara felkopplat. Kretsen bör inte dra mer än vad lysdioden drar. Lyser den?
>I alla fall, tror jag löder om de fast i en större skala först,
låter bra.... övning ger färdighet.
>I alla fall, tror jag löder om de fast i en större skala först,
låter bra.... övning ger färdighet.