SD-korthållare var?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

SD-korthållare var?

Inlägg av vfr »

Är det någon som vet var det finns hålmonterade SD-kortshållare att få tag i? Varken Elfa eller Farnell verkar ha det. På seritillverkade exemplar använder jag gärna ytmonterade don men inte på labexemplar. Speciellt inte när delningen inte stämmer ett dugg med labkorten.
victor_passe

Inlägg av victor_passe »

Du kan ju bara köpa en ytmonterad och limma den uppochnerpå på ett labbkort med en stiftlist på och löda fast några små sladdar.
Annars så finns det färdiga sådana här: http://www.futurlec.com/Mini_SC.shtml

Annars kan du etsa ett eget kort.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Ja, det är ju varianten med sladdar det får bli om jag inte hittar något. Men det hade givetvis varit enklare med hålmonterad direkt. Etsa kort för ett labexemplar är inte aktuellt.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag har 48-075-09 från Elfa. Den fungerar fint att löda på exprimentkort om man lägger den på lödsidan av kortet. Delningen är en aning fel, men det är så lite att anslutningarna ändå håller sig ungefär i mitten av kretskortsbanorna.
ristomemo

Inlägg av ristomemo »

Annars kan man i labbsyfte o småserier köpa microSD kort. Då får man ju med en adapter för normalstort SD. Den adapterna kan man löda på förbindelsetrådar och använda som en korthållare.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

JimmyAndersson skrev:Jag har 48-075-09 från Elfa. Den fungerar fint att löda på exprimentkort om man lägger den på lödsidan av kortet. Delningen är en aning fel, men det är så lite att anslutningarna ändå håller sig ungefär i mitten av kretskortsbanorna.
Tack Jimmy!

Tyvärr säger Elfas site att den inte hittar den produkten. :roll:

När köpte du den? Den kanske har utgått?
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

http://www.sparkfun.com/commerce/produc ... cts_id=204
http://www.sparkfun.com/commerce/produc ... cts_id=544

Om du kan tänka dig att betala lite mer och beställa från staterna så finns det här.
Pinkevin

Inlägg av Pinkevin »

JELU har detsamma, och dessutom till ett billigare pris.
http://www.jelu.se/shop/product_info.ph ... cts_id=131
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Nämen lysande! Tack, Pinkevin (och även Meduza)!

Den lösningen med ett anslutningskort var ju rätt smidig. Och att sedan kunna få tag i den här hemma var ju strålande.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag använder nästan bara Elfas gamla sajt och där ( www.elfa.se/se/index11.html ) heter den som sagt 48-075-09. Men på den finns inte på nya sajten, så det verkar inte vara samma sortiment på de olika sajterna. Skumt.

Men kortet på jelu.se ser riktigt smidigt ut. :)
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Det är inte fel på siten - den modellen har utgått. Jag använder exakt samma typ på mina MiniMig och har just råkat ut för att den inte går att köpa. Vare sig Elfa eller Electrokit har den längre. Digikey har inte Alps-grejer över huvud taget.
grubs

Inlägg av grubs »

Jag köpte på Electrokit sist, men de är iofs för ytmontering, kanske finns för hål också.
Skriv svar