Nästa steg i ARM djungeln, ARM9. (som ramlar iväg på anna

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

Hehe, du har också kollat på Tslib. :)
Jag funderade på det också, men då man har så många UART över så har jag en sådan till touchscreen och PWM data och jag har så mestadels pga en inbillad prestanda förtjänst.
Så det bli att Tinyn skickar 2 byte med X,Y touchscreen data och att den tar emot 1 byte som är PWM styrka.
Funderade på att ha bättre upplösning på touchscreenen men kom fram till att det var ganska onödign då om man delar upp skärmen i 256x256 rutor så blir de väldigt små.

Men när det gäller PWM och FETen så kolla tex på alla olika RGB lampor som har gjorts, de har bra PWM kretsar.
Men min ser ut såhär: Länk
Och jag hade den till en RGB lampa, och fungerade ypperligt. :)

Nu väntar man bara på CSN så man kan köpa in ett ICnova kort, student livet är fattigt. :(

//Emil
Luleå
Användarvisningsbild
RasmusB

Inlägg av RasmusB »

Hehe... har precis fått jobb så jag ser fram emot att komma ifrån studentbudgeten :) Men utgifterna har en tendens att alltid vara minst lika stora som intäkterna har jag märkt... ;)

Anledningen att jag använda tslib är framför allt att slippa kalibreringen, och att jag vill hålla min design så "standard" som möjligt och använda färdiga lösningar till så mycket som möjligt. Det kommer att bli tillräckligt många "egna" lösningar i det här projektet som det är ändå tror jag... ;)
Användarvisningsbild
Korken

Inlägg av Korken »

Hehe, sant så sant. :)
Men kalibrering är egentligen inget problem, ett enkelt program fixar det.
Fast det är självklart enklare att slippa det helt och hållet, men jag får skylla på att jag gör det i utbildningssyfte. ;)

//Emil
Luleå
Användarvisningsbild
RasmusB

Inlägg av RasmusB »

Nu ska vi se... medan jag håller på att lära mig KiCad och flytta till Södertälje så går en tysk och gör EXAKT det jag tänkte göra... vore ju synd att inte utnyttja det när han är så snäll och delar med sig av info :)

http://www.mikrocontroller.net/topic/99120#1044498
Skriv svar