Hitintills är jag väldigt nöjd med maskinen, det är kanoon att både kunna använda den som fräs och som pelarborrmaskin, speciellt när man som jag har begränsat utrymme och mest har maskinen för hobby ändamål
Har fräst lite av varje i den såsom aluminium, plexi, järn, trä, och en gammal skärbräda i vit plast. Allt har gått utmärkt, maskinen är tillräckligt stabil för att fräsa järn och andra hårda material.
Har även fräst till några kilar i kilstål, då märkte man att maskinen vibrerade lite mer men om man inte tog större skär än ca 1-2 mm åt gången så gick det alldeles utmärkt.
En klar nackdel som jag i för sig viste redan när jag köpte maskinen är att bordet endast rör sig 230mm i Y led vilket är i minsta laget.
Graderingen i Z led är helt OK men i bland saknar jag digital i Z led, köpte varianten som har digitaler i X och Y led. Har vissa funderingar på att sätta digital avläsning även på Z.
Kvaliteten är överlag bra tycker jag, ända felet jag hittat var att fabriken missat att gänga ett hål till en stopp skruv i en av rattarna men det var lätt fixat.