(EDIT: Ubuntu 8.10 när jag faktisk läser rätt)
Har en gammal Compaq Armada 100S som jag tänkte skulle piffas upp lite med Linux, petade alltså i skivan och startar speldosan. Den bootar på CD'n, jag ska välja språk osv. Väljer sedan alternativet "Starta utan att installera" och efter lååååång tid kan det komma fram en konstant upprepande meddelande om att port 2 är överbelastat men det är det mesta som händer.
Tänkte att den skulle få lov att fundera på situationen men efter 1 timmer var status det samma. testade starta om kanske 5 gg och ge varje gång 30 minuter eller så, samma resultat ändå.
Alltså är min Compaq "lite egen" (jupp, jag vet, de ÄR ju det...) och då jag är intensivt blank på Linux stoppar jag där. Men jag undrar: det kunde vara kul att testa lite men är det ett annat paket jag ska testa med?
Som det är har jag upptäckt att det var bra att det inte fungerade, jag var tvungen att skrämma liv i min Pod-A-Lyzer och den kör bara under Win98 tydligen men det är ju något man kan testa under Linux också då jag ju har programmet till det på hårddisken.
Så min fråga är nog: finns det ett "Compaq-paket" man ska testa med eller är det alldeles kört?
LapToppen är ju ett under av hastighet (K2-6, 533MHz) med enorma mängder RAM (64MB) och en hårddisk av stora proportioner (3GB) så det vore ju verkligen något att samla på

Skämt åsido: jag skulle vara sugen på att se om Linux kan vara grejen som dög.