Jag har ett batteri till min Macbook som jag köpt separat för 1400:-, nu efter 1.5 år (8 mån orört) så är batteriet helt dött. Efter lite folk jag har pratat med så har jag kommit fram till att ett batteri efter första laddning, kan dö om det inte används under en längre tid, eller har jag fel där?
Om det har legat stilla eller inte, så borde det väll ta lite laddning efter ett tag.
Min fråga är, är detta batteriet trasigt, eller är det vardags slitage som har gjort att det inte fungerar längre? Kan jag testa mitt batteri på något sätt så att jag ser ifall det lever/tar laddning?
Testa hurvida ett batteri är trasig eller inte?
-
Mindmapper
Har det legat så länge finns chans att det självurladdat så mycket att det djupurladdat. Har det varit varmt till, självurladdar det snabbare.
Är det djupurladdat en stund så finns risken att det inte tar laddning. Finns väl också risk att det kan hända otrevliga saker isåfall. Lämna det inte att ladda utan upsyn vore säkrast.
Är det djupurladdat en stund så finns risken att det inte tar laddning. Finns väl också risk att det kan hända otrevliga saker isåfall. Lämna det inte att ladda utan upsyn vore säkrast.
- prototypen