Företag med med sjysst support!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
korp

Företag med med sjysst support!

Inlägg av korp »

Fyndade ett USB-anslutet "Mixed Signal Oscilloscope" av typen Bitscope 310U med en aktiv probe på eBay för ett år sedan. Det tog mig säkert ett halvår innan jag märkte att den ena analoga ingången slutade att fungera under vissa omständigheter, och två av de digitala kanalerna på pod:en var helt döda. Kände inte att jag orkade klaga till säljaren eftersom det gått så lång tid och jag inte hade testat såpass enkla saker direkt.

Nu ett år senare kontaktade jag tillverkaren Bitscope i Australien om problemen. Med lite vägledning fick jag bort problemet med hängningarna på den analoga kanalen, det räckte med en nyare USB FTDI-drivis, duh.. Men när det gäller den defekta proben menade de att det inte var mycket att göra, den hade antagligen fått mäta alldeles för stygga nivåer av den tidigare ägaren.

Och vad händer då, jo Bitscope:s support skriver till mig att de har några i reserv och ska skicka mig en gratis. Förra veckan kom ett litet paket med TVÅ probes och en uppsättning testkrokar, till ett värde av ca 1200 sek + frakt. Det tycker jag var förträfflig service, speciellt då jag inte är förste ägare! :D

En mycket trevlig produkt, med en alldeles förträfflig support alltså.
peter555

Inlägg av peter555 »

Det var hedervärt måste jag säga. Jag blev sugen på produkten också, den verkar trevlig.
-=Fullmoon=-

Inlägg av -=Fullmoon=- »

Skoj som fan :)
Vet att många svenska företag är dåliga på 'ersättning' om man inte känner någon på företaget som kan 'smuggla' vid sidan om.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

För ett bra tag sedan köpte jag en Belkin router för att dela upp till min laptop osv. Fungerade bra men någon sällan gång låste den sig.

Skrev då ett mail till Belkin och förklarade problemet och om det fanns en firmware-uppgradering som ville fixa biffen och fick svaret: "vad är din postadress?"

Skickade den, tänkte att det kanske ville vara en CD eller så men efter en vecka eller så kom en stor låda med en alldeles ny router, samma märke, annan modell med 4 LAN-portar samt WLAN.

Jag blev lite förskräckt, undrade vad den skulle kosta, tänkte att de kanske hade missuppfattat mailen... men någon räkning kom aldrig och routern kör fortfarande.
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

peter555, absolut heredvärt. Och om specarna passar ens krav så rekommenderar jag definitivt produkten. Jag är bara en enkel hobbyist och använder säkert inte ens 5% av oscilloskopets funktioner men jag tycker det fungerar alldeles utmärkt. Det är trevligt att direkt kunna se sambandet mellan analoga- och digitala signaler, och därtill kunna ta snabba screenshots eller spara det kompletta förloppet för senare analys.
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Oooh, ett BITSCOPE 442(N) är precis vad jag behöver i mitt nuvarande projekt, saknat lite logikkanaler synkade med de analoga nämligen... :drool:
$1595 är nog inte så dyrt för ett sådant (utan prober, förvisso).
Användarvisningsbild
kifkroker

Inlägg av kifkroker »

hedervärt är ordet! Om fler företag bara visste vilket mervärde det finns i sådana handlingar
einar

Inlägg av einar »

Såna företag får då kvar sina kunder med en sån service.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Tidigt 90-tal hade jag problem med ett scsi-kort, det tyckte inte om emm386 och himem.sys.

Ringde tillverkaren, BusLogic (i US eller Canada, kommer inte ihåg vilket), och omtalade problemet.
Talade om att jag tankat ned de senaste drivisarna från Compuserve (kommer ni ihåg det), fick svaret att jag behövde nytt firmware, de frågade mig om jag kunde bränna EPROM, vilket jag inte hade nån utrustning till.
Efter några dagar dök det upp nya EPROMar kostnadsfritt med Fedex.

Logitech har också alltid varit bra att ha och göra med, inget snack, nya grejjor kommer inom nån vecka.

MS support är också några jag har haft mycket god erfarenhet av.
Skriv svar