ICD2 på en iMac

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
funkstar
Kontakt:

ICD2 på en iMac

Inlägg av funkstar »

Tjena
Sitter och försöker få igång min ICD2 med usb från en 24" iMac på vilken jag kör win XP. Jag får blåskärm när jag ska installera den andra drivrutinen för ICD2. Ngn som har gjort detta förut och fått det att funka (och i så fall vill dela med sig om deras erfarenheter) eller vet att det inte går?

MVH

Per
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Välkommen till forumet.

Jag måste bara fråga..... varför i h*vette har du en iMac med Windows? :shock: Det är ju som att stoppa in en moppemotor i en Koenigsegg CCRX
funkstar
Kontakt:

Inlägg av funkstar »

Jag kör osX också så klart. Den CAD licens jag kör för jobbet är endast win.
Detta är dock off topic och den enviga mac-win diskutionen är uppriktigt tröttsam. Förmodligen finns det massa andra trådar som är lämpligare än denna för dem som orkar.
Jag vill bara ha svar på en fråga av ngn som möjligen vet ngt och vill dela med sig till någon som har problem.

P.-
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Kanske det finns någon linux version till ICD2 som du kan köra direkt under MacOSX ..?
jbulow

Inlägg av jbulow »

Jag körde igång min ICD2 på en iMac med OSX 10.5.5 i VMWare Fusion 2. Det gick helt utan problem. Jag byggde lite test-kod till ett 28-pin demo-board för PIC24/dsPIC som körde lite USB-kommunikation (COM-emulering), det fungerade det med med Microchips-drivrutiner.
Skriv svar