Vill lyssna på musik från laptops, mp3-spelare och från mobiltelefoner via bluetooth. Hittade ingen billig och liten därifrån man kan ta bort högtalarna (lättare att transportera).
Däremot fanns det många olika moduler att köpa, som uppfyller en liten del i det hela...
Hittade på ebay små förstärkarkort, 2W klass D. Betalade lite under 10 euro för 2st, men fick 3st. Så priset var ganska högt, 13,3 timmars lön (dagpenningen är 3,6 euro/dag och garanterad icke-tjänst 8h...

Bluetoothmodulen är från Dealextreme.
Fungerar riktigt bra, men de lägsta frekvenserna faller bort.
Chassit ritade jag i autocad. Fick bli tre plexibitar som håller allt på plats. En blir botten, en stöd för bluetooth-modulen och lock. På locket är linjens namn graverat, borde öka chansen att få tillbaka förstärkaren ifall den lämnas nånstans.
Nedre kanten på bottnen blev katastrofal då jag inte kom på att hålla i den när den frästes loss.
Men det är av mindre betydelse här.
Allt skall skruvas fast med M3-bultar i de två skivorna. Trådar dras sedan på lämpligt sätt mellan korten och högtalare samt strömförsörjning ansluts på något smidigt sätt.
Nu lämnade detta lite på hälft pga att jag inte har bultar hemma. Får bygga den klar på nästa permission...

Delarna. 2st förstärkarkort, en bluetoothmodul med knapp.

Plexibitarna.
2h fritid innan tåget åker. Blir sedan en vecka i skogen med stridsövningar och till sist en fotmarsch med full fältutrustning.