Har köpt ett PCI kort med Printer/LPT porten och ja undrar om man kan ha den porten ist för de inbyggda på moderkortet? Isf hur ska inställningarna vara?
Eftersom denna tråd ligger i "Mekatronik"-delen så gör jag en vild gissning om att du vill använda ett PCI-kort för att styra en CNC eller dylikt, och ja det går absolut, hur inställningarna ser ut är olika beroende på program, men troligtvis ska du ändra från LPT1 till LPT2 (eller vad den nya porten nu heter) någonstans
Ja de ska vara till cnc, var lite för stressad när jag skrev tråden *sorry* sambon stog bakom och gastade he he. men ni är säkra till 100% att de funkar då?
Är de bättre tro att köra via PCI porten än den inbyggda LPT porten?
Skall iofs inte vara någon skillnad.
Dock kan det hända att portarna på moderkortet kan vara handikappade, dvs inte hanterar riktig två-vägs kommunikation, har råkat ut för det med ett hårdvarulås, fick köpa ett separat pci-kort.
vad bra vart lite orolig och behöva köpa ett moderkort med inbyggd LPT port och de finns inte så många bra.... Ska köra en intel E1200 till 3400 Mhz så man får en kraftig och stabil och billig dator till mach 3.
Nu har jag fixat ett pci kort med LPT port men får de inte och funka Testar på ett moderkort som har LPT men har avaktiverat det i biosen.... Har testa LPT1-378/LPT2-278/LP3-3BC men nej. Någon som har nå förslag?
Kolla i enhetshanteraren vilken adress ditt nya PCI kort har fått, jag har haft liknande problem i en tidigare tråd där lösningen var att skriva in den faktiska adressen i Mach3... Prova att söka i forumet efter mach3 och LPT