Tips på en bra mailklient?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Tottish

Tips på en bra mailklient?

Inlägg av Tottish »

Jag kan börja med att säga att jag aldrig använt en mail-klient frekvent tidigare.
Det jag söker är en applikation för XP som kan kolla mina två gmailadresser och eventuellt en hotmailadress. Gärna gratis.

Krav:
* Uppdaterar automatiskt och hämtar mailen från de olika lådorna och lägger det i tre olika "mappar". Allt ska inte hamna i samm hög.
*Meddelar med en liten "pop-up" i trayen eller dylikt när man har olästa mail.

Önskemål:
*Gärna en bra sökfunktion (det jag gillar mest med Gmail).
*Enkelt och nerskalat är alltid trevligt. Ska inte ha några fancy funktioner utan jag vill bara ha en snabb och smidig brevbärare som hämtar posten åt mig.

Tips mottages varmhjärtat!

MVH
/Tottish
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Jag kör thunderbird, den ska klara gmail.
Hotmail verkar kräva speciallösningar...
ristomemo

Inlägg av ristomemo »

Gmail har ju pop3 och imap stöd så där kan du välja fritt mellan klienter. Hotmail har något eget protokoll, där måste du ha något microsoftbaserat, vet att Outlook Express fungerar.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Finns tillägg till Thunderbird för att hantera hotmail, yahoo och flera andra mailtjänster, så M$ är inget krav...
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Tottish

Inlägg av Tottish »

OK, tack! Ska kolla in thunderbird. Hotmailen är inget måste men man kan ju ge det ett försök i alla fall.
Skriv svar