Bästa sätt att koppla in sig på.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
-=Fullmoon=-

Bästa sätt att koppla in sig på.

Inlägg av -=Fullmoon=- »

Tja. eftersom det vart lite klagande i tråden
http://elektronikforumet.com/forum/view ... hp?t=29812
Så undrar jag då hur bästa sättet är att göra?

jag ska grena av ett par kablar i en bildörr för ett projekt.
Dock så tyckte ni inte vampyrkontakter aka tjuvström inte höll måttet. så vad är bäst? klippa kablen totalt sen 2 lagerkrympslang? (en för kopparns och en över hela alltet)

Jag kan inte dra nya kablar till dörren då det är för tajt och utrymmet räcker inte till. jag kan inte häller koppla in mig inne under instrumentbrädan då inte alla kablar som behövs anslutas går där.
Problemet är att jag igentligen inte vill klippa kablarna eller iaf så få kablar det bara går. finns det något annat sätt att skarva in sig på?

Kanske försöka öppna upp kabelanslutningen och spänna fast en tioll kabel där som det behövs?
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Svaret finns i tråden så varför lusa ner med en tråd till i samma ämne? Du kan väl fortsätta samma tråd även om du inte fått dom svar du önskar?

/PeterH
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Tråden i Köp&Sälj handlar (eller *ska* iallafall handla) jakten på kontakten som Fullmoon söker. Övriga diskussioner där är off-topic, så Fullmoon gjorde helt rätt i att starta en separat tråd om hur man grenar av kablarna. :)
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

okej, missade att det var en säljtråd. flytta inläggen därifrån hit istället då så finns ju svaret...
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Det går tyvärr inte att slå ihop flera trådar.
Det man skulle kunna göra är att lyfta ur diskussionen och placera i en egen tråd,
men då blir det två sånahär trådar. :)

Det är mycket bättre att tänka efter innan man startar en diskussion i fel typ av tråd (köp-tråd i det här fallet).

edit: Det är en sak om någon skriver t.ex "En sådan är inte bra", men en helt annan sak om det blir en diskussion där medlem efter medlem skriver samma sak..
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

point taken 8)

/PeterH
Skriv svar