Jag tror jag löst problemet själv.
Denna lilla krets OVT OV528 tar kompositvideo som indata och gör informationen tillgänglig via RS232.
http://www.mikrocontroller.net/attachme ... DS_1.3.pdf
Kompositvideo in i datan på enklaste sätt
- JimmyAndersson
- Kontakt:
"Lilla" var ordet. 1x1cm. 
Analog Devices har också gott om diverse video-kretsar. T.ex kretsar som underlättar jobbet ifall man vill ta in composit-signalen i en PIC-krets (eller dator).
Analog Devices har också gott om diverse video-kretsar. T.ex kretsar som underlättar jobbet ifall man vill ta in composit-signalen i en PIC-krets (eller dator).
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag hade en textfil med länkar till några kretsar, men jag kan inte hitta den..
Visste väl att jag inte skulle ha städat skrivbordet....
Det var iallafall några kretsar som plockar isär composit-signalen till R, G, B och synk/blanking-signal. Den här kretsen klarar iofs det och lite annat kul, som t.ex detta.
En kamera-->RS232-lösning är förstås mer färdig än en separatorlösning, men nu vet du iallafall att det finns såna här kretsar.
Berätta gärna hur det går.
Tack för länken till OTV OV528.
Visste väl att jag inte skulle ha städat skrivbordet....
Det var iallafall några kretsar som plockar isär composit-signalen till R, G, B och synk/blanking-signal. Den här kretsen klarar iofs det och lite annat kul, som t.ex detta.
En kamera-->RS232-lösning är förstås mer färdig än en separatorlösning, men nu vet du iallafall att det finns såna här kretsar.
Berätta gärna hur det går.
Tack för länken till OTV OV528.