Hur ska överförningen ske?
seriell-radio eller wlan eller annat?
trådlöst 2km 0.3MB/s?
-
victor_passe
-
victor_passe
Jag hade tänkt att ha WLAN till min, då kommer man att ha mycket hög överföringshastighet från roboten. Tyvärr kommer det inte alltid att vara lika bra för den mottagande delen (dator med webbläsare) så jag räknar med att avnäda så lite band bred som det går redan från början.
Iom att jag köra WLAN så bör jag kunna köra runt i ett område som täcks av två WRT54G (eller ekvivalent). Dom ger mig WDS, så att mottagaren automatisk byter till bästa AP.
Förbindelsen mellan WRT54G kan ske med riktantenn. Mellan robot och WRT54G sker den med omni. WRT54G har två antennuttag.
Iom att jag köra WLAN så bör jag kunna köra runt i ett område som täcks av två WRT54G (eller ekvivalent). Dom ger mig WDS, så att mottagaren automatisk byter till bästa AP.
Förbindelsen mellan WRT54G kan ske med riktantenn. Mellan robot och WRT54G sker den med omni. WRT54G har två antennuttag.
Ett alternativ är att leta rätt på den klassiska CuSeeMe (den som är en 600 kB stor exe-fil, inte den nya som är 15 MB men sämre). Fast jag är lite osäker på om den klarar att sända två kameror samtdigt kom jag på..victor_passe skrev:Men hur strömmar jag 2st webbkameror via lan?
Videolan (VLC) är kanske ett bättre alternativ, det finns väl t.o.m. möjligen att bädda in streamarna i en websida där.
Det finns en hel del programpaket för "kameraövervakning" också.