Jag skulle behöva lite tips angående en 7" skärm med beteckningen LB070W02, eller snarare tips i allmänhet gällande displayer.
Jag tänkte köra embedded Linux på en ARM-processor som "driver".
Vad behöver jag för att snabbt komma igång med den? Ska jag inhandla en drivkrets och rita ett kort för den? Går det att göra på något simpelt sätt.
Jag har ett datablad med ganska knaper information för skärmen.
Vet någon en bra tutorial för TFT-LCD skärmar?
mvh
Simon
TFT-LCD 7"
normalt sätt så behövs diverse xtrautrustning till tft-lcd skärmar
backlight kort för att driva/kontrolera lysrören i skärmen
ett moderkort med LVDS alt TTL utsignaler med rätt antal bitar etc gämt emot skärmen du anvnder.
alt. ett konverterkort från VGA till lvds/ttl
finns andra interface för logiken oxå men lvds/ttl är de vanligaste, det bör framgå av databladet
backlight kort för att driva/kontrolera lysrören i skärmen
ett moderkort med LVDS alt TTL utsignaler med rätt antal bitar etc gämt emot skärmen du anvnder.
alt. ett konverterkort från VGA till lvds/ttl
finns andra interface för logiken oxå men lvds/ttl är de vanligaste, det bör framgå av databladet
Hej och välkommen till forumet!
Desvärre är nog svaret på Din fråga att det faktum Du behöver ställa den indikerar att det är infinitesimal sannolikhet att Du klarar ett sådant projekt.
Köp färdiga moduler isället. Googla på "embedded systems" eller något liknande så hittar Du troligen de moduler som behövs. Sedan är deta bara "plug'n'play".
Desvärre är nog svaret på Din fråga att det faktum Du behöver ställa den indikerar att det är infinitesimal sannolikhet att Du klarar ett sådant projekt.
Köp färdiga moduler isället. Googla på "embedded systems" eller något liknande så hittar Du troligen de moduler som behövs. Sedan är deta bara "plug'n'play".