vad behöver jag?

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
wikell

vad behöver jag?

Inlägg av wikell »

jag håller på å svetsa ihop en liknande fräs som denna http://www.youtube.com/user/sm02463 .jag har precis svetsat i hop bordet och undrar nu vad jag behöver,,e det bäst å montera med trapets stänger eller blir det för ostabilt jag kommer å bugga kitesurfing bräder precis som länken
Fräsen

Inlägg av Fräsen »

Du ska bara svetsa ihop allt? Då duger trapetsgängstänger från wiberger gott.

Killen som du länkade till använder aluminiumprofiler vilka är någorlunda raka. En svetsad konstruktion blir sällan särskillt rak ifall man inte bearbetar den efteråt på något vis.

Men när du inte har beskrivit hur du ska bygga den så kan man ju inte säga så mycket. Tex. har du inställbara "linjärgejdrar" så du kan justera maskinens rörelse osv?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Eftersom det blir väldigt långa trapetser, så blir det lätt svängningar. Gör som snubben i filmen i stället, iaf på X & Y.
wikell

Inlägg av wikell »

jag e helt grön på detta,,,men jäkligt intresserad,på längsåket har jag svetsat en c-profil som jag har satt öppningen uppåt som jag har tänkt att ha någon sorts vagn ska rulla i,jobbar som elektriker på ett företag som bara sysslar med kranar å traverser så jag tänkte plocka så mycket prylar jag kan från lagret,där har vi bla kullagrade vagnar som passar till c profilen.iom att jag inte behöver hundra delar i precission så tror jag det funkar men vad tror ni man behöver för motorer å styrkort, råcker det med ett sånt här pkt å tror ni man behöver en motor på var sida på det långa åket? http://www.bergan.se/cgi-bin/store/comm ... ket&pid=10
jag ska ta lite bilder i dagarna,om jag orkar så drar jag ner till verkstan ikväll å fixar lite men nu ska jag ut å surfa lite,det blåser juy
bukar å tackar för all hjälp jag kan få å ursäkta om jag ställer lite idiot frågor,det e ju mycket som snurrar i huvvet just nu
Mathias
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Bilder, skisser?
Skriv svar