Ny här på forumet och relativt ny på det här med elektronik (Kan löda enklare byggsatser tack vare "tekniken" i nian men där slutar min kunskap..)
Jag håller på att bygga en fejkad Geigermätare för att skrämma liv ur folk i största allmänhet och framför allt skall detta vara klart till halloween.
Planen är att den ska se ut enligt

Det som inte är med på bilden är tillhörande geigermüller rör som kopplas in med sladd (om jag förstått det hela rätt)
har sett att elfa har en byggsats där man får en lysdiod att blinka i valfri frekvens (har iofs inte kollat hur långa pulserna blir eller liknande) som jag tänkt använda och komplettera med någon form av högtalare som ger ifrån sig ett klickande ljud samtidigt som dioden.
Är det någon som har några bra förslag för att få fram ett knäppande ljud, gärna som går att koppla in direkt på samma kort som byggsatsen? Hittade några trådar här på forumet där någon bla. nämt takten på klickljuden på riktiga mätare.
Om någon skulle vara intresserad av att höra hur den låter så kan man kolla in följande länk. (Det är klickljuden jag vill ha men kan jag få "rythm of the night" spelad i lådan vore jag sjukt nöjd med den funktionen också!
http://www.youtube.com/watch?v=olsX0oYf ... re=related
Kommer börja med att bygga lådan under tiden...