Hej,
Jag har precis bestält ett Pickit 2 från kjell så jag är en total nybörjare inom området. Jag har alldrig heller hålt på med IC kretsar (vilket jag tror är nästan samma sak). I alla fall så har jag läst att den guiden som man får med bara är skit .... Så jag har kollat omkring lite på andra guider jag har hittat några men jag går bara i 8:an så jag är inte så himla bra på engelska så det skulle underlätta om någon skulle veta en bra guide som man får lära sig Pic från absoluta början.
Tack på förhand
> I alla fall så har jag läst att den guiden som man får med bara är skit
Det tror jag inte på. Den är säkert inte "skit"...
> jag är inte så himla bra på engelska
Då har du en rejäl uppförbacke framför dig !
Att kunna läsa engelska datablad är absolut nödvändigt.
Du kan helt glömma att försöka undvika engelsk dokumentation...
Tack så mycket för era svar det verkar som om den där killen SNACKADE skit efter som att båda ni säjer att den faktiskt är bra Nu ska jag bara vänta på bestälningen och sen sa jag läsa både guiden som finns med och den du skickade AndersG
efter som att båda ni säjer att den faktiskt är bra
Nej, det sade jag inte, men generellt är Microchips dokumentation mycket bra. Svårt att uttala sig om något är "skit", utan att veta vilken dokumentation som avses.
Naturligtvis skall du använda hållare! Och om du inte ids köpa en massa olika stora, kan du fuska genom att köpa hållare på metervara och bryta av så många du behöver.
Enda orsaken till att inte använda hållare (förutom kostnad) är om utrustningen utsätts för extrema miljöer då socklar är en felkälla.