Sparka igång en grafisk 128x64 LCD

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
BEEP
EF Sponsor

Inlägg av BEEP »

Jag hittade en adapter på SIBA för 39 kr som jag köper i morgon.

Fungerar det med USB så är nästa problem att få hem mini-tangentbordet utan att behöva öppna ett Paypal konto.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Om det är en adapter från USB till PS/2 (alltså USB till tangentbordet och PS/2 till datorn) som du behöver så tror jag inte det finns några sådana. Det som jag sett för möss eller tangentbord är bara en kontaktomvandlare utan elektronik. I dessa fall så klarar tangenbordet eller musen av både USB och PS/2 och behöver bara en omvandlare till själva kontakten. Är du inte väldigt säker på att tangentbordet verkligen klarar av PS/2-signaleringen så är risken stor att det blir en besvikelse.
Användarvisningsbild
BEEP
EF Sponsor

Inlägg av BEEP »

Okej, då räknar jag med att man får modifiera mini-tangentbordet.

En väldigt dålig film på LCDn http://www.youtube.com/watch?v=8PJXhlUvXbo
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Förut när USB började bli modern så fungerade det med USB och PS/2 på samma tangentbord med en passiv adapter. Nu idag har de tyvärr börjat plocka bort PS/2-stödet från nya tangentbord. På mitt förra jobb körde vi alltid dessa USB till PS/2-adapter då många KVM-switchar bara har PS/2 in. Tyvärr så slutade tangentborden fungera med PS/2 ett tag och vi blev tvunga att börja köpa "riktiga" PS/2-tangentbord.

Annars om man nu verkligen vill ha det där tangentbordet och det inte finns någon motsvarighet med PS/2 kan man ju alltid bygga om det med en liten mikroprocessor istället för den befintliga elektroniken. 8)
bearing

Inlägg av bearing »

Varför vill du inte öppna paypal?
Användarvisningsbild
BEEP
EF Sponsor

Inlägg av BEEP »

Orsaken är en gammal händelse som inte har något med betalkort att göra men efter det så vill jag helst själv på banken ange motagare och vilket belopp som ska skickas.

Film nr 2 http://www.youtube.com/watch?v=iOfVyBFEf-8
Skriv svar