Jag har lyckats flasha en 628a med koden för 648an trots att minnet inte borde räcka till. Innebär detta att jag då kan använda 628an med koden för 648an?
Som jag förstått så ska man kunna använda en 16f648 ihop med kretskortet till 628an, vill bara få detta bekräftat?
Du skall aldrig använda kod (hexfil) avsedd för en mikrokontroller i en annan. Även om instruktionsuppsättning och perferikretsar är lika så kan det skilja i konfigurationsflaggorna.
Finns källkoden och man vet vad man gör så kan man däremot assemblera om den till en ny hexfil. Tänk dock på ovanstående skillnader.
okey tyckte jag läste någnstans, att det enda som gjorde att man inte kan använda 628 längre var just att minnet inte räckte till. Men att det annars skulle ha funkat...
mest för att jag e snål o inte ville köpa en 648a när ja ändå kan klämma in den i 628an
Rent principiellt så står jag fast vid mitt uttalande. Men det är klart att vet man att dom verkligen är kompatibla även på binärnivå (hexfil) så kan man ju klart göra det.