Tänkte använda mig utav PWM-funktionen på en PIC18LF1330 (18pin PDIP) (är egentligen avsedd för motorstyrning) till att styra tre LEDs. RGB.
Har suttit och klurat på hur jag skall kunna styra dessa tre LEDs med 3 individuella moduleringar. Problemet som jag ser det är som följer. Jag använder PicKit2 och ICSP och därmed är portarna (12,13) upptagan för PGD och PGC. Men det är dessutom där som PWM4 och PWM5 ligger.
Och jag vet inte ifall det går att köra de olika PWMerna på ngt annat sätt än parvis. Hittils är det iaf det enda jag lyckats med. Dvs nu går PWM0 och PWM1 tillsammans, likaså PWM2-PWM3 och PWM4-PWM5.
Det gör att jag antingen måste komma på ett sätt att styra dem individuellt, som jag inte fattat ännu (vilket jag trodde PMOD2:PMOD0 inställningen skulle göra [se sid 117 i databladet] "independent mode" skulle fixa). Det verkar inte spela någon roll hur jag ställer in dessa, kanske har jag missat något register...?
För närvarande kör jag med "011 = PWM0, PWM1, PWM2 and PWM3 I/O pins enabled for PWM output" i PWMCON0 registret bit 6-4. (annars finns ju bara alternativ för alla, udda eller jämna PWMregister som kan vara av intresse, och då används ju 4e och 5e registret

Det finns tre register (Low,High-register för de tre) för att styra pulsernas varaktighet [PDC0,PDC1,PDC2]. Jag antar att de tre registerna automatiskt hamnar på de olika PWM utgångarna (parvis?), utifrån hur man ställer in PWMCON0 bit 6-4 s.117. (hittills hamnar de automatiskt på de första två paren av PWM-utgångar, det tredje har jag som sagt ICSP-kopplingar till och har inte kunnat kolla)
Antagligen är det så enkelt att det inte går att dela upp de tre PWM styrregistrena PDC0,PDC1,PDC2 på tex PWM0,PWM1,PWM2 utgångarna utan jag måste använda PWM4,PWM5 om jag vill kunna styra tre olika utgångar.
Eller så är jag bara dum och fattar mig inte på databladet, så kan det ju också va.
Tackar för all hjälp ni kan bistå med.
Tack på förhand!