kalibrering accelerometer ?
kalibrering accelerometer ?
har en sak jag borde få tummen ur men väntat med att göra
fick tag i en accelerometer, piezomodell, och funderar på hur man ska kalibrera den,
är intressead av området upp till 25g, därför funkade inte dom nya fina sensorerna
några förslag på hurman ska kalibrera det?
jag kommer inte på något vettig förutom att skruva fast den i en kolv på en söndrig briggs & stratton och köra den på känt varvtal
fick tag i en accelerometer, piezomodell, och funderar på hur man ska kalibrera den,
är intressead av området upp till 25g, därför funkade inte dom nya fina sensorerna
några förslag på hurman ska kalibrera det?
jag kommer inte på något vettig förutom att skruva fast den i en kolv på en söndrig briggs & stratton och köra den på känt varvtal
vill kalibrera upp till 25g
vill kunna ha en ställbar g, exempelvis via varvtal
har ingen kalibrerad referens, man kan tänka mig att köpa en elektronisk som funkar upp till 6g eller så
piezo är bara dynamisk, med begränsat frekvensomfång
den måste gå att skruva stumt mot riktigt gods
kanske en liten excenter och en fjäderbelastad vippa, modell gammal bilkamaxel
nu har jag inte kollat men man borde kunna räkna ut accelerationen om man vet frekvens och rörelselängd på en sinusformad rörelse?
vill kunna ha en ställbar g, exempelvis via varvtal
har ingen kalibrerad referens, man kan tänka mig att köpa en elektronisk som funkar upp till 6g eller så
piezo är bara dynamisk, med begränsat frekvensomfång
den måste gå att skruva stumt mot riktigt gods
kanske en liten excenter och en fjäderbelastad vippa, modell gammal bilkamaxel
nu har jag inte kollat men man borde kunna räkna ut accelerationen om man vet frekvens och rörelselängd på en sinusformad rörelse?