Mina föräldrar har äntligen beslutat köpa en platt-teve istället för att jag ska bygga en av gammalt skrot; de har hittat en Dantax 19LCD/DVD, 19-tummare med inbyggd DVD och uttag för en CA-modul för Viaccess/Boxer. 3999:- på Elgiganten. Allt verkar frid och fröjd tills man ansluter CA-modulen. Dumjäveln som designat det hela har placerat PCMCIA-kortplatsen så korkat att hela modulen sticker ut 10 centimeter på vänster sida av teven. Har vi monterat den fel eller? Den funkar som den ska.
Någon som vet om det går att lösa på något smidigt sätt? Tänkte på en förlängingskabel eller något?
Förlängning av PCMCIA-kontakt för DVB/Viaccess
Nejdå ni har inte gjort något fel, det är bara så att man får så smarta konstruktörer man betalar för, jag har spenderat en del tid med att bråka med dom idiotiska menyerna i dantax digitalboxar 
Det finns ju förlängare i form av kretskort, frågan är om det går att tillverka en kabel som har trådarna så tätt som behövs. Det verkar inte finnas på marknaden iaf. http://interfacebus.engineer.googlepage ... e_extender
Det finns ju förlängare i form av kretskort, frågan är om det går att tillverka en kabel som har trådarna så tätt som behövs. Det verkar inte finnas på marknaden iaf. http://interfacebus.engineer.googlepage ... e_extender
Farsan bytte för övrigt den första teven, den hade en grön död pixel. Tyvärr var ersättaren helt åt helvete, hittade inga kanaler alls, förkastade DVD-skivor som fel region och svarade illa på fjärrkontrollen.
Inga teve-handlare hade någon vettig lösning på det där kortet heller. Tror det blir att vi lämnar igen skiten... Menysystemet var för övrigt också åt helvete, knapparna byter funktion beroende på vilken modul (DVB, DVD, analog teve m.fl.) som är aktiv för tillfället.
Inga teve-handlare hade någon vettig lösning på det där kortet heller. Tror det blir att vi lämnar igen skiten... Menysystemet var för övrigt också åt helvete, knapparna byter funktion beroende på vilken modul (DVB, DVD, analog teve m.fl.) som är aktiv för tillfället.