Jag skulle, för teständamål, behöva filer av olika storlek.
Det vore smidigt om det fanns något program för det... typ att man skriver in i antal byte hur stor filen ska vara och så skapas en.
Finns sådana program? Jag skulle behöva testa med filer från hundratalet byte stora (dessa knåpar jag nu i UltraEdit ) till en gib.
Fascinerande någon har alltså gjort ett .net program för att ersätta ett par raders bat script. Kanske finns några uppenbara brister med windovs random variable iofs. Annars så borde bash skriptet se ungefär likadant ut i bat
Hehe... grymt! Tack.
Jag tror jag kör på Windowsvarianten, för det är mitt primära OS som jag jobbar med i det här fallet.
Men visst har jag en burk med Perl oxå, NetBSD, men den står ju bland de andra servrarna i källaren - och jag ser ingen anledning att krypa ner dit. Script är för nördar!
d99dan skrev:
Fascinerande någon har alltså gjort ett .net program för att ersätta ett par raders bat script. Kanske finns några uppenbara brister med windovs random variable iofs. Annars så borde bash skriptet se ungefär likadant ut i bat
laban12 skrev:Jag tror jag kör på Windowsvarianten, för det är mitt primära OS som jag jobbar med i det här fallet.
Men visst har jag en burk med Perl oxå, NetBSD, men den står ju bland de andra servrarna i källaren - och jag ser ingen anledning att krypa ner dit. Script är för nördar!