Jag köper gärna två kort av dig, jojje.
Då slipper man som du sa hålla på och dra en massa kablar.
Hur blir det värmen med fyra kort så nära varandra?
Det beror väl på hur mycket man belastar kanske, men jag antar att en fläkt
är nödvändig.
Jag har nu beställt 6 st G251 för $37 per st från geckodrive.com.
Under tiden får jag fundera på själva fräsen. Jag har en bastant gammal verkstadsfräs med hjul/vevar på. Enda automatiken är längdmatningen
som kan kopplas in mekaniskt.
Jag bygger nog en ny fräs för att öva på. Troligtvis med fyrkantsstål. Jag har läst mycket på detta forum och fått en del idéer. Olika mjukvaror och manualer har jag också laddat hem.
Bit96 kul med nån mer från "stan" som är fräs interesserad.
Jag köpte själv en lillasyster från jojje som jag leker lite med. Vill du komma och se hur den funkar så hojta till.
Hej Anahka1975.
Tack för erbjudandet om studiebesök. Jag har dock sett en massa bilder och filmer på olika fräsar, men man vet aldrig, det kan ju vara någon detalj man undrar över och då är det bra att kunna få se en cnc-fräs i verkligheten.
För övrigt har jag bestämt mig för att bygga om min befintliga fräs istället för att bygga en ny. Den jag har är stor och stabil (flera 100kg) , allt funkar, tillbehör och verktyg finns m.m.
Enda felet är att skruvarna glappar flera tiondels mm. Men det går att ordna.
Jag har börjat samla delar och foton m.m. så en byggtråd kommer nog att skapas senare.
Ska bli kul att följa, låter vettigt att satsa på det du har. Om tid/ekonomin/utrymme tillät skulle jag med leta upp lämpligt objekt för att få en "riktig" cnc fräs....