Tja jag har en gammal skärmväxlare.
Och undrar om man istället kan ha två datorer kopplade till en skärm.
Eller måste det vara två skärmar o en dator?
Hade underlättat så otroligt mkt om jag kunde ha en skärm och två datorer.
Men om detta inte går får jag köpa(ska ändå göra det) en ny skärm till den ena datorn.
Ska gå. isf blir det några könsbytare du får köpa så du kan 'ändra' riktning på signalera.
Annars de flesta plasstskärmar idag kan hantera både VGA och DVI isf är det bara att dra en kabel till vadera dator och sedan skifta med ett knapptryck
Har så på farsans dator men sällan jag har en datorinkopplad där.
Dock ahr jag en liten vga swtich här jag sitter nu. dock dubbla uppsättningar tangtbord och möss men det får det duga tills vidare.
Tack. Jag trodde det var så att den var gjort åt båda hållen men vågade inte testa.. Ny dator ny skärm. Så att experimentera är inte så bra alla gånger. Mkt bättre att fråga några som vet bättre. Tack tack tack!
Jag körde en sånn på 90 talet, redan då på en 15" monitor och ganska låg upplösning/frekvens fick man den italienska flaggan bredvid alla svarta sträck typ.
I dagens nätverkssamhälle föreslår jag ju VNC/terminal server eller liknande lösning (ganska plattformsoberoende) om man vill ha två datorer till en skärm. Vill man ha ett tagentbord/en mus till flera datorer med varsin skärm funkar synergy som en dröm (även här platformsoberoende).
Kör idag 4 datorer på tre skärmar, en mus och ett tagentbord.
Jo kan hända. Denna kostade bara 20kr på en "loppis" så om den fungerar lika bra som en ny. Så kan man använda den tillfälligt. Dock så har jag ont om plats för att ha två datorer på skrivbordet eller under. Men nu vet jag att det går i alla fall. Tack
Jo min "dröm" är att ha en dator och två skärmar på den. SLI dvs. Men som det är nu så är det en dator en skärm. Men i framtida så är det så jag vill ha.