Vad räknar du med att den får för arbetsyta?
Hur grova är 4kantrören?
Glider portalen lätt längs hela längden på rören? Har hört att det är sämre precision i dem än på runda rör men det kanske inte stämmer.
lager fästena är excentriska portalen glider lika lätt helavägen på fyrkantsrören som är 40*40*5mm gods och dom är ej justerbara arbetsytan kommer att bli 600*400
ngn som går i samma tankar som jag , de e väldigt likt de bygge ja ska påbörja , så fort jag fått klart alla ritningar och delarna har börjats göra blir de nog en byggblogg, får se om ja får tillgång till kamera
mkt fint!
de enda jag ändrat i min ritning de e att jag ska köra bara med "en" X axel skena, frigör väldigt mkt yta
hehe, ja önskar de vore så, med tanke att jag caddat min CNC maskin i månader, många månader så kan ja lova dig att ja inte tagit iden från ngn , möjligtvis att du hacka min dator, som visserligen e isolerad ;)8)
Hmm... det blir rätt stora krafter på de kullager till vänster i sista bilden när det sitter sådär. Du hade ju kunnat göra stöden som upp-och-nedvända L så skulle inte lagren ta i.
Men det blir nog bra det där ändå.
Troligtvis är bandet inte till något särskilt spännande. Tycker att det är väldigt väldigt likt ett drivband till en skoter (eller snöskoter då för er snöanalfabeter från södern )