Conrad har ett erbjudande om 10-pack med laminat, artnr 529206 "EPOXIKRETSKORT 100X160 10-PACK DUBBELSIDIGT"
Jag beställde detta och märkte att etsningen blev rätt ut skit,
ena sidan etsas som normalt på ca 2-3min, medans andra sidan får ligga
i minst 10min och även då blir resultatet dåligt.
Och efter den långa tiden är den bra sidan rejält överetsad.
Returnerade korten till Conrad och bad om en nya från en ny batch.
Fick nya kort och står tom på dessa 2009-nånting, så resisten borde vara fräsch iaf.
Men ets-resultatet blir exakt samma...
Så returnerar dessa med och annullerar ordern helt nu....
Bara så ni vet!
(Vet ej hur korten i lösstycken är)
(Och nej det är inge fel på min etsmetod, och ja - ELFA's laminat funkar great som vanligt)
<bild raderad>
Passa er för Conrads laminat.
Passa er för Conrads laminat.
Senast redigerad av ashsama 30 september 2008, 17:58:32, redigerad totalt 2 gånger.
- prototypen
Har aldrig provat Conrads men jag har mycket svårt att tro att det är något annat än 99,99 elektrolytkoppar och då kan det bara vara fel på etsmetoden.
Vad jag hellre tror på är att fotoresisten är gammal och behöver längre exponeringstid.
Har man problem med överetsning (undercut) så kan man tejpa över den färdiga sidan med bokplast eller vanlig packtejp.
Protte
Vad jag hellre tror på är att fotoresisten är gammal och behöver längre exponeringstid.
Har man problem med överetsning (undercut) så kan man tejpa över den färdiga sidan med bokplast eller vanlig packtejp.
Protte
Oavsett vad felet är är laminatet defekt, man skall inte behöva etsa ena sidan - tejpa över skiten - och etsa andra sidan.
Och jag tror inte det är etsmetoden när jag använt den till hundratals kort under 12års tid... jag borde veta hur man provar sig fram...
(vet inte hur man skall säga det utan att det låter som skryt)
Plus att alla andra laminat jag har, från ELFA och Bejoken, funkar great - även fast dom är flera år gamla.
Och jag tror inte det är etsmetoden när jag använt den till hundratals kort under 12års tid... jag borde veta hur man provar sig fram...
(vet inte hur man skall säga det utan att det låter som skryt)
Plus att alla andra laminat jag har, från ELFA och Bejoken, funkar great - även fast dom är flera år gamla.
Senast redigerad av ashsama 21 augusti 2008, 11:27:01, redigerad totalt 1 gång.
- prototypen