(1/2OT) Köpa elektronik i Bangkok eller HongKong?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
netrunner

(1/2OT) Köpa elektronik i Bangkok eller HongKong?

Inlägg av netrunner »

Netrunner ar pa resande fot, nu i Bangkok och ska snart vidare till Hong Kong

Elektronik har ar inte jattebilligt. Det jag ar intreserad av ar tex ASUS Eee PC 900.

Den kostar har som billigast 2500sek mot hemma 2800sek. Tar man bort momsen ar den billigare hemma an har!

Vad tror ni kommer det vara mycket billigare i Hongkong?
peter555

Inlägg av peter555 »

Elektronik är inte särskilt billigt i Thailand om man undantar komponenter. Jag har inte varit i HK men i Taiwan som också har nära relationer med Kina, där är priserna betydligt lägre.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Jag tror det är billigare i HK och om Eee:n inte skulle vara det så skulle jag ändå valt att köpa den hemma i Sverige för 300:- mer och då fått garantier och någonstans att klaga ner den krånglar... Så för din del i detta läge blir det en "win win" situation i vilket fall 8)

/Peter
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Det finns ju risk att tullen plockar in dig och avkräver dig moms och tull på EEEPC:n.

Nä titta efter balla komponenter. Vet inte hur du är lagd men två firmor jag handlat kul saker av är: www.vt4c.com och www.diyclub.biz. Båda ligger i HK.
JoX^

Inlägg av JoX^ »

Det är ju kanske värt att göra ett besök på futurlec

Asia and The Middle East
Futurlec
1108/15-16 Sukhumvit Rd <--- ligger relativt centralt om jag inte minns fel
Phra Kanong,
Bangkok 10110
Thailand

Frågan kvarstår, säljer de något från den adressen eller är det bara ett kontor.... :P
Mindmapper

Inlägg av Mindmapper »

Här är tråden om elektronik i bkk
http://elektronikforumet.com/forum/view ... ht=bangkok
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Erhhmm... "mr. Taxi driver" visst exakt var den stora elektronikmarknaden lag. Jo, det var inga problem och visst var det den med bat till "pir 6" och brevid blomstermarknaden. Han skulle visa och vara guide.

Eller kanske inte.

Efter att ha pratat med en kompis och dar efter med chefen PA EN BRANDSTATION sa var det battre med taxi dit. Det var inte sa langt alls.

Visst kom vi till en marknad. Marknaden for hogtalarelement, BARA hogtalarelement i dom 35 - 70 forsta butikerna.

Tror inte det ar sa bra att ta pa flyget sa det fick vara. 400 bath pa det aventyret.
Skriv svar