Driver.cab kunder inte instaleras - XP

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
-=Fullmoon=-

Driver.cab kunder inte instaleras - XP

Inlägg av -=Fullmoon=- »

Tjenare.

Försöker få igång ett mer eller mindre okänt moderkort. tror moderkorts typen heter E-vecktor iaf det är från en HP dator från 01.

Jag har haft xp sp2 instalerat på denna datorn med en 40gb disk. även med 128mb eller 256mb ram. dock är processorn bytt till 800mhz celeron 370. dåvarande ligger på 600mhz.

Jag får alltid fel att driver.cab inte kunde instaleras. hoppas man över filen så är det tex cmd.exe och otaliga filerdär efetr som inte häller kan instaleras.
Jag har testat några olika cd skivor men jag har ju haft inne samma OS förut på samma dator med samma config. dock är nuvarande hårddisk på 120gb istället.

Kan det vara så att moderkortet inte hanterar så 'stora' hårddiskar?
Jag vet att några av de största kondisarna verkar ha börjat lyfta på hatten men jag har sett långt mycket värre moderkort som fungerat med läckade kondensatorer.. när väl datorn körde på 40gb disken så var datorn stabil.
alldrig haft en oväntad omstat eller liknande så kondensatorerna tycker jag vi kan utesluta.

Kör endast hårddisk och cdrom inkopplad utöver detta har jag testat med 3 olika minnen . mycket mer kan jag inte felsöka... någon boot/install över nätverk har jag alldrig gjrot tidigare så det vet jag ingetting om.

//Martin
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Det kan vara så att filen driver.cab är korrupt det är en packad fil så är den skadad kanske den inte går att läsa alls. Kan ju gå att kopiera den rakt över från CDn til HDn och bara skriva över vet inte om den fylls på eftersom heller.
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Hade ett liknande fel en gång i tiden, testade med allt möjligt.
Till slut testade jag att byta cd. Vips så gick det. Mycket märkligt och jag
har ingen vettig förklaring varför, närmast är väll om ngn mekanisk del till läshuvudet
gick trögt vid en exakt punkt men det är vilda spekulationer...

/ Tompa
-=Fullmoon=-

Inlägg av -=Fullmoon=- »

hmm får väl testa om moderkortet kan hantera 2 enheter på en idekabel. cd är nämligen av slim-cd.. har en slim dvd men den bråkar. tror den är sönder.

få se om jag kan 'ren öra' cd'än lite eller något.

Eller vänta går det att instalera OS från en Usb 5.25 dvdspelare?
Isf får jag stick bort till en kompis och låna den :D

EDIT: Moderkortet heter E-vector

Hade nog fått igång instalationsprogrammet nu :) visade sig att idekanalen kanske stöder 2 enheter iaf. trodde den var låst/gjord för endast en enhet! :)

Tack för hjälpen iaf :)

//Martin
Skriv svar