Letar efter en typ av kontakt...

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Fnatte

Letar efter en typ av kontakt...

Inlägg av Fnatte »

Hej!!

Är ny här på detta forumet o har en liten fråga...jag har tänkt att montera in ett centrallås på en bil som har en skjutdörr, så jag är på jakt efter en kontakt som har två st eller fler piggar som är fjäder belastade som gör att det blir kontakt mellan dom när dörren är stängd. Vet nån här vad en sådan heter och var man kan hitta en sån?...det är även välkommet med andra lösningar...

Tack på förhand
Kristian
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Standard direkt från hyllan är nog svårt, göra själv eller hitta från någon bil. Tror det funnits sittandes i någon baklucka.

Protte
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Inlägg av Bosen »

Jag har skjutdörr på min Chevrolet Trans sport och där är det en helt vanlig dörrkontakt som finns på dom andra dörrarna som säger när dörren är stängd! Typ denna men den sitter på bakre delen av dörren och påverkas när dörren har glidit in från karrossen (Dörren går ju utanpå karossen när den är öppen)
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Fnatte är nog inte ute efter en dörrkontakt, han ska ha ström överförd till centrallåset via två bleck som gör kontakt när dörren är stängd.

En spiralkabel är nog inte rätt i detta fallet.

Protte
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Inlägg av Bosen »

ok... men då kan jag ju tala om att jag har det på chevan också.... Alla Chevrolet tans sport har centrallås så det är bara att åka till närmaste skrot och hämta... Det är dessutom fler än 2 piggar på dessa....
Fnatte

Inlägg av Fnatte »

Japp det är helt rätt prototypen det är det jag är ute efter...

Bosen: det är finemang att veta ska till en skrot imorron med en kompis så då ska jag leta...

Men vet ni vad en sån heter för om jag inte hittar en imorron så är det ju lättare att köpa ny eller begagnad, för det är svårt att leta efter nåt man inte vet vad det heter...
peter555

Inlägg av peter555 »

Det finns såna kontakter till larmsystem där man inte vill ha de vanliga spiralsladdarna.
Skriv svar