Efter en ganska lång tid utan det minsta PIC-pill var det dags igen.
Tänkte sätta igång ett lite större projekt, med LCD-display, lite sensorer osv. inget egentligen användbart utan mest för att lära mig något.
Tänkte mig för första gången använda mig av C (C18).
Hur som helst så har jag kommit så långt att jag har fått en (tror jag i alla fall) fungernade utvecklingsmiljö.
Gjorde en enkel test-grej med en diod på en utgång och det verkade funka, så jag började koppla in LCD och funderar lite på hur jag skulle bygga upp den koden.
Efter ett ganska bra tag upptäcker jag att i princip inget som går att verifiera verkar fungera och hela projektet verkar vara kaos.
Det visar sig att den där dioden jag tänt (skulle såklart blinkat den

Efter att ha försökt gå till botten med detta har jag fallit tillbaka på ett problem som känns ganska trivialt. Jag försökte att toggla RA0 i MPLAB SIM och det ville helt enkelt inte fungera. Provade RA4 fungerade fint (varför?). Provar sedan att skicka över programmet till PICen och då verkar faktiskt både (eller ingen av dem

Jag vet inte vad som kan vara fel, känns på något sätt i bakhuvudet som något jag missat och att jag gjort detta misstag förr... riktigt frustrerande.
Kanske skulle hållt mig kvar med trygga assembler..

All hjälp uppskattas, vet inte riktigt vilken info om mitt MPLAB-projekt eller min uppkoppling som skulle kunna vara relevant, så fråga på.
Tack på förhand