Kontroll av h-brygga

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
marcusg

Kontroll av h-brygga

Inlägg av marcusg »

Håller på och bygger en kombinerad mottagare/fartreglage/ljudkort till en av mina modellbåtar. Lägger här upp schemat på h-bryggan, som i stort sett är ett plagiat av $tiffs h-brygga (den som finns i första posten). Vore tacksam ifall någon snabbt kunde kasta ett getöga på den och se efter ifall jag gjort någon miss i schemat!

Bild
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

Håller också på att skissa på en H-brygga men har inte kommit så långt, än.
marcusg

Inlägg av marcusg »

Gör man som jag och kopierar andras verk så går det fortare :D
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

Jovisst, men man skall ju ändå bestämma vilken sorts transistorer man vill ha, om man skall använda drivkrets eller bygga en själv. Så vilken drivkrets man skall välja. Beslut, beslut..... inte vid denna tiden på dygnet. :D
marcusg

Inlägg av marcusg »

Transistorerna som jag tänkt använda är egentligen inget vidare, lite drygt 1Ω för båda i Ron. Men jag hade dem liggandes hemma (10 av varje), och det är inte alltför stora motorer jag tänkt köra med denna krets. Provar och ser bara... Vad gäller drivkrets så tänkte jag ju styra denna direkt från en PIC...
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Ser ju bra ut. Hur hög drivspäning ska du använda?
marcusg

Inlägg av marcusg »

Det vill du inte veta...

Ett gammalt 7.2V NiCd-batteri. Som sagt, det är en ganska liten båt, och fungerar det inte så får jag väl prova med lite bättre grejer...
Skriv svar