Nordamerikansk nätuttag
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Nordamerikansk nätuttag
Jag fick med mig en förträffligt fin kamera hem från USA (se Senaste köpet). Med den följde en laddare (universal 115 - 230V) men försedd med en amerikansk dj*vla livsfarlig kontakt.
Var kan jag hitta en nätkontakt (hona) för amerikanska livsfarliga kontakter? Det kan vara chassi/vägg eller sladd.
ELFA har ett sladdställ (förlängsningssladd) som kan fungera i nödfall, men jag har inget jag vill beställa från ELFA och tycker att "massa pengar" som den kostar inte riktigt är värt det.
Och jag var ju givetvis dum i ögat som inte köpte en adapter i elektronikaffären i San Franskridskos Chinatown. Den andra (svenskt-till-amerikansk) kostade ju bara $3 ...
Var kan jag hitta en nätkontakt (hona) för amerikanska livsfarliga kontakter? Det kan vara chassi/vägg eller sladd.
ELFA har ett sladdställ (förlängsningssladd) som kan fungera i nödfall, men jag har inget jag vill beställa från ELFA och tycker att "massa pengar" som den kostar inte riktigt är värt det.
Och jag var ju givetvis dum i ögat som inte köpte en adapter i elektronikaffären i San Franskridskos Chinatown. Den andra (svenskt-till-amerikansk) kostade ju bara $3 ...
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Annars måste jag ju säga att de amerikanska/japanska kontakterna, även om de är livsfarliga öppnar för väldigt smidiga lösningar vad gäller kompakthet iom att stiften går att vinkla.
Jag tänker främst på de nätadaptrar där stiften går allt fälla in, men även tex förlängningskablar som kan vinklas så de går i princip platt ut med väggen.

Jag tänker främst på de nätadaptrar där stiften går allt fälla in, men även tex förlängningskablar som kan vinklas så de går i princip platt ut med väggen.

- Electricguy
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
http://www.deltaco.se/window1.aspx?vIte ... reNumber=1
Det är väl en här du ska ha tag på eller hur? Ren adapter inget annat!
Fick hem en idag till min GPS med jenkki-plugg på.
Det är väl en här du ska ha tag på eller hur? Ren adapter inget annat!
Fick hem en idag till min GPS med jenkki-plugg på.
Våra platta europluggar passar perfekt över de blottade stiften tydligen så har man glömt adaptern går det att köra ändå...soundbrigade skrev:Och just detta att man sätter in en kontakt i ett väggkontakt och så sitter liksom halva stiften ute så man faktiskt kan beröra dem. Men det är väl ingen som dött av 115V ...

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt: