Sökes jobb för avancerad PHP-programmering! Titta hit!

Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Sökes jobb för avancerad PHP-programmering! Titta hit!

Inlägg av Jine »

*zap*
Senast redigerad av Jine 6 mars 2011, 10:37:14, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

OT-varning:

Du är inte ensam att sakna utbildning efter grundskolan. Själv hoppade jag av gymnasiet när jag insåg att jag inte hade fått särskilt mycket uträttat sedan första ring, så när jag blev erbjuden jobb vid 18 års ålder så hoppade jag på det tåget istället, och sedan dess har jag inte varit arbetslös många dagar (har heller aldrig behövt sökt ett jobb själv, så avsaknad av gymnasial utbildning behöver absolut inte alltid vara av negativ art).

Din övriga beskrivning stämmer också rätt bra in på mig själv, fast jag fick ju börja med C64 och koda vidare på Amiga 500 vilket var de datorer man kunde få tillgång när man själv var i 9-10 års ålder i början av 90-talet.

Sedan skulle jag rekommendera dig som verkar besitta programmerarblod och dessutom gillar webbapplikationer att ta en titt på språket Python. Ett rent av fantastiskt språk som verkligen vrider musten ur både objektorientering och dynamiska språk som koncept. Ta därpå en titt under skalet på Django så kommer du inse hur webbapplikationer ska byggas. Nackdelen är väl att man inser vilket skitspråk PHP egentligen är. ;)

Har en liten dröm att få ihop ett "lag" som kan bygga Django-apps för EF, men jag verkar tyvärr vara den enda som börjat sätta mig in i det, AFAIK.

Som fotnot kan nämnas att när du skriver "din egen youtube"-tjänst så kan det vara bra att veta att YouTube är skrivet i Python och att både Google och Ubuntu valt att köra Python så mycket det bara går, samt att Googles nya Google App Engine är ren Python samt kommer med Django-kompatibilitet. Det säger lite om hur framtiden ser ut inom webbutveckling och öppen programmering i allmänhet.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Ett förslag, komvuxa (ell. liknande) upp dina betyg, libvet blir så mycket enklare.
Skriv svar