Jag har fått en bärbar HP nx6125 med tillörande extrabatteri, sk. HP travel bttery HP PB993 , som man hänger på under datorn. Dock fungerar inte detta som det ska. Windows känner av att batteriet finns där och visar på 68%, men datorn utnyttjar inte det batteriet. Dvs. det vanliga batteriet laddar ur och sen stänger datorn av.
Någon som kan ha en idé om vari felet kan ligga? Det hade varit trevligt med den extra batteritid extrabatteriet ger.
Om du stoppar i laddaren då? laddas då extra batteriet upp efter att datorns batteri har laddats upp? Eller står den också kvar på 68%?
På batteriet sitter det en liten knapp och en lysdiodsstapel, hur ser det ut när du trycker på den knappen?
När jag stoppar i laddaren nu laddas batteriet inte upp, utan står kvar på 68%. När jag fick batteriet så stod det på 20% och sen laddades det upp ytterst långsamt. Trycker jag på knappen får jag 3 (av 4) gröna dioder.
Jag har en 6mån HP laptop (minns ej modellnummer) som hade samma problem. När jag tog bort batteriet och sedan återanslöt någon minut efter så försvann dock problemet.
Du känner ingen annan som har en HP dator som du kan docka batteriet på o se om det fungerar som det är tänkt?
Låter nästan lite som om nån nätdel/laddningsdel till extra batteriuttaget i datorn är lite ledsen.. eller att den inte riktigt får kontakt i själva kontakten
För visst håller batteriet sin egen status som sedan skickas över till datorn o som då windows använder sig utav?