Komponent bytes-site!
Man kanske skulle skapa en LETS - bytesring? Då blir det mycket lättare att byta.
Nu är det så att jag måste ha något som har motsvarande värde och som du vill ha, för att jag ska kunna byta till mig din grej.
LETS fungerar så här: Varje sak man byter bort ger ett visst antal poäng som värderas i t.ex. kronor. Dessa poäng sätts in på ditt "konto" som du kan använda för att byta till dig saker med från andra.
Antingen tilldelas alla en viss mängd poäng från början att byta med, eller så kan man få både positiva och negativa poäng. Om någon har väldigt många negativa poäng efter ett tag så kanske ingen vill skicka saker till den personen mer förrän den personen har bytt ifrån sig en del saker. Det kan alltså ta lite tid innan det blir balans i systemet.
EDIT: det kommer alltså alltid att finnas dom som har många pluspoäng och dom som har en del minus... men om man kan acceptera det så tjänar alla på systemet i slutänden.
LETS borde vara enkelt att programmera i PHP (fat jag kan inte).
Nu är det så att jag måste ha något som har motsvarande värde och som du vill ha, för att jag ska kunna byta till mig din grej.
LETS fungerar så här: Varje sak man byter bort ger ett visst antal poäng som värderas i t.ex. kronor. Dessa poäng sätts in på ditt "konto" som du kan använda för att byta till dig saker med från andra.
Antingen tilldelas alla en viss mängd poäng från början att byta med, eller så kan man få både positiva och negativa poäng. Om någon har väldigt många negativa poäng efter ett tag så kanske ingen vill skicka saker till den personen mer förrän den personen har bytt ifrån sig en del saker. Det kan alltså ta lite tid innan det blir balans i systemet.
EDIT: det kommer alltså alltid att finnas dom som har många pluspoäng och dom som har en del minus... men om man kan acceptera det så tjänar alla på systemet i slutänden.
LETS borde vara enkelt att programmera i PHP (fat jag kan inte).
- ElectricMan
- Kontakt:
- prototypen
U-säkta men kan man ta bort klistret på denna tråd så det får åka nedåt i glömskans labyrinter, jag håller FULLSTÄNDIGT med kimmen och hade tänkt skriva det själv.
Protte
Protte
Senast redigerad av prototypen 19 juli 2008, 09:32:24, redigerad totalt 1 gång.
Fast ändå, den där listan med saker som folk har är ju inte så dum ändå. Lite svårt att hitta i den bara.
iofs, man kan använda google, söka exempelvis:
"site:www.tunetech.se/EF/ lm317t"
synd dock att google inte tar wildcards...
iofs, man kan använda google, söka exempelvis:
"site:www.tunetech.se/EF/ lm317t"
synd dock att google inte tar wildcards...
-
PederMolin
- Kontakt:
Tanken med TuneTech är bra, däremot skulle den behöva vara lite mer användarvänlig. Nu vet jag inte hur kunnig du är på PHP och dylikt, men själv är jag urusel på den biten och använder mig av Joomla när jag bygger mina siter och tror TuneTech skulle kunna bli mycket smidigare och användarvänligare.
Mvh
Peder
Mvh
Peder
Re: Komponent bytes-site!
Hej,
Jag kom med rätt sent här. Kollade sajten och ett problem uppstog; hur kontaktar man de som postat? Är det samma medlemsnamn där och här på forumet? Tror inte det. Jag tror att för att en sådan här sajt ska funka så måste det vara superenkelt att kontakta de som lagt upp prylar. Det fanns saker jag har som andra vill ha och tvärt om men om man ska leta efter kontaktuppgifter så kommer det nog inte att bli av...
Jag kom med rätt sent här. Kollade sajten och ett problem uppstog; hur kontaktar man de som postat? Är det samma medlemsnamn där och här på forumet? Tror inte det. Jag tror att för att en sådan här sajt ska funka så måste det vara superenkelt att kontakta de som lagt upp prylar. Det fanns saker jag har som andra vill ha och tvärt om men om man ska leta efter kontaktuppgifter så kommer det nog inte att bli av...
PS; jag la upp en Google-sökning här:
http://www.41hz.com/downloads/search.htm
Typ fem rader HTML. Kopiera gärna koden....
http://www.41hz.com/downloads/search.htm
Typ fem rader HTML. Kopiera gärna koden....
janaf: tack för koden, och din fråga: Är det samma medlemsnamn där och här på forumet?
Jo det ska vara samma namn.
Jo det ska vara samma namn.
Länken i första inlägget fungerar inte.
Får meddelandet "No input file specified".
Längesen någon skrev i tråden dessutom. Behöver den verkligen vara klistrad??
Får meddelandet "No input file specified".
Längesen någon skrev i tråden dessutom. Behöver den verkligen vara klistrad??