Förstärkare med ST MJ802 transistor
Förstärkare med ST MJ802 transistor
Hallo alla,
nån som kan hjälpa mig med en förstärkarmodell för en transistor av märket St och art.nr MJ802???
Insignalen är från en signalgenerator 0-10V, utsignal behöver vara på minst 14V.
Tacksam för alla svar.
Mvh
simon
nån som kan hjälpa mig med en förstärkarmodell för en transistor av märket St och art.nr MJ802???
Insignalen är från en signalgenerator 0-10V, utsignal behöver vara på minst 14V.
Tacksam för alla svar.
Mvh
simon
- prototypen
- Schnegelwerfer
- prototypen
MEN VAD ska du göra?
ML802 är en 30 A tjuroxe i TO-3 kåpa.
Tidspress eller inte MJ 802 måste vara en mycket gammal relik.
Ska det vara öppen collectordrift eller pushpull eller ska det vara sinus ut.
30 A ut 20 volt = 600Watt
Går det inte att sätta dit något MOS, t.ex. IRF 540 som är en robust och billig effektMOStransistor.
Alla förstår ju att jag inte hade en aning om vad en MJ802 var för något (nu vet jag) då jag tycke en OP kunde ersätta, men varför inte en LM 675.
Mera VAD SKA GÖRAS.
Protte
ML802 är en 30 A tjuroxe i TO-3 kåpa.
Tidspress eller inte MJ 802 måste vara en mycket gammal relik.
Ska det vara öppen collectordrift eller pushpull eller ska det vara sinus ut.
30 A ut 20 volt = 600Watt
Går det inte att sätta dit något MOS, t.ex. IRF 540 som är en robust och billig effektMOStransistor.
Alla förstår ju att jag inte hade en aning om vad en MJ802 var för något (nu vet jag) då jag tycke en OP kunde ersätta, men varför inte en LM 675.
Mera VAD SKA GÖRAS.
Protte
Det som ska göras är att en sinussignal från en signalgenerator ska förstärkas och så den kan skickas ut till 40 st kretskort (á 50mA).
Är inte så haj på sånt här, tog ett förstärkarsteg direkt ur en el.-bok med resistorvärdena men fick ingen förstärkning på utgången. Sinussignalen på ingången blev vriden så att den negativa delen blev spegelvänd, såg ut som en berg-o-dal bana??
Är ganska nollstäld när det gäller sånt här, tacksam för all hjälp som kan fås.
Depp[/img]
Är inte så haj på sånt här, tog ett förstärkarsteg direkt ur en el.-bok med resistorvärdena men fick ingen förstärkning på utgången. Sinussignalen på ingången blev vriden så att den negativa delen blev spegelvänd, såg ut som en berg-o-dal bana??
Är ganska nollstäld när det gäller sånt här, tacksam för all hjälp som kan fås.
Depp[/img]
- prototypen
Prova med 73-129-86 (ELFA) titta på högra kopplingsförslaget, Lägg till likspänning på ingången (=halva drivspänningen då du har enkelmatning) (signalgeneratorn kan kanske bidra med DC offset) och minska insignalen. LM675 vill ha en förstärkning på minst 10 ggr för att vara stabil, det går att ta sig runt detta, se databladet. Exemplet i katalogen har 21 ggr förstärkning.
Protte
Vad i hela friden behöver 50 mA sinus, 14 V?
Det slog mig som en klubba, med matning 20Volt DC vad ska du få ut är det 14VAC så går det bara i teorin med en ideal H-brygga (glöm det).
Ska det vara 14 Vtopp till toppvärde så är 20 V på gärdsgårn (går troligen)
Protte
Vad i hela friden behöver 50 mA sinus, 14 V?
Det slog mig som en klubba, med matning 20Volt DC vad ska du få ut är det 14VAC så går det bara i teorin med en ideal H-brygga (glöm det).
Ska det vara 14 Vtopp till toppvärde så är 20 V på gärdsgårn (går troligen)
Behöver du lite mer drag kan du ta exempelvis en sån här.
http://apex.cirrus.com/en/pubs/proDatasheet/MP39U_G.pdf
http://apex.cirrus.com/en/pubs/proDatasheet/MP39U_G.pdf
- prototypen
- prototypen