PIC, högtalare & förstärkning

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
xxargs

Inlägg av xxargs »

bara att prova - du har ju tom. spice-macromodell på den i ELFA:s datablad så om den inte finns färdig komponent redan så är det bara att göra en 'ny' komponent och simulera det i ditt schemaprogram (gissar att det är någon form av simuleringsprogram) om man går till tillverkaren hemsida så brukar det finnas färdiga modeller för dom största Spice-simulatortillverkarna.

fakum är att spice-simulering är väldigt bra att göra här för att tex avrunda komponentvärdena till närmaste standardvärde eller paralellkopplad standardvärde och se att utsignalen forfarande blir acceptabelt.
marcusg

Inlägg av marcusg »

Använder gratisversionen av Eagle för att rita scheman, och spice-simulering har jag ingen aning om vad det är (mer än vad jag fick ut av 5 minuters googlande)...

Kom lite saker emellan så projektet har blivit lite skjutet på framtiden. Förhoppningsvis lyckas jag ta mig till elfa imorgon och sedan sitta och pula lite nästa vecka. Blir en TS922, och så får jag se hur bra det går :-)

Hur kinkigt är det förresten med värdet på kondesatorerna? 861.3pF står det på en, handlar det om att vara inom tiondelar, eller hur stora marginaler kan man säga att det finns? Bra att ha en liten aning om vad det rör sig om.
Skriv svar