Någon som ska gå "Tillämpad elektronik" i Ume..

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Scorpiion

Någon som ska gå "Tillämpad elektronik" i Ume..

Inlägg av Scorpiion »

Hejsan, hade bara tänkt att kolla om det var någon här på forumet som skulle läsa Tillämpad elektronik i Umeå nu till hösten? Ska själv göra det och tänkte att det kanske fanns en liten chans/risk att det var nån här som kanske skulle gå samma..? =P
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

>"kanske fanns en liten chans/risk att det var nån här som kanske skulle gå samma"
Risk? Vill du inte träffa folk från EF?? :lol:
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Jag håller på med tillämpad elektronik mest varje dag i Umeå.

Protte
Scorpiion

Inlägg av Scorpiion »

@squiz3r
Jo de är klart! haha =P Bara som man säger vettu...

@Protte
Ok ja då lär vi väl ses då.. =) jobbar du som lärare..? (läste i en annan tråd "Så var reglerna då 95-96 då jag började")

// Robert
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Nja, lärare har jag lovat mig själv att ALDRIG bli, dock finns det risk att jag har något examensarbete till dig.

Citatet "Så var reglerna då 95-96 då jag började" är nog lite ryckt ur sitt sammanhang, det var då jag började att rota i det här med EMC som företagare och konstruktör.

Protte
Scorpiion

Inlägg av Scorpiion »

Okey.. haha =P Ja var bara en gissning som sagt.
Användarvisningsbild
amfitony
Kontakt:

Inlägg av amfitony »

Här har du en som hade det som 9:e valet i högskoleansökningen
eftersom jag var så osäker på var samt vad jag ville läsa så valde jag 20 olika program och tänkte välja senare :) visade sig sen att jag bara blivit antagen som civ ing. teknisk fysik och att alla mina andra val blivit strukna..

lagom skoj då jag inte är så värst intresserad av material och att plugga bara för att få jobb, så jag ska ringa och se om jag kan få det ändrat imorgon. Det tråkiga med umeå är att det inte finns kurser om radioelektronik.

Lånar tråden lite:
Var finns de mest teknikintresserade studenterna? Min rädsla är
nämnligen att många som söker högskola egentligen inte har något vidare intresse utan vill bara leva studentliv.
Scorpiion

Inlägg av Scorpiion »

Tjenare amfitony... Till att börja med så tror jag att det inte är några problem om det inte är nått problem.. Alla som sökt skulle komma in sa dom när jag pratade med dom, så det finns nog nån plats kvar om det är ok rent "pappersmässigt"...

Angående den andra frågan så kan jag ju bara svara för mig själv och säga att jag är väldigt intresserad av elektronik kanske specielt radioelektronik! =D Jobbar nu på en radioverkstad och sitter och lagar komradios på dagarna... Angående studentliv så är det inte "festandet" utan utbildningen som jag är ute efter då jag samtidigt håller på med en full sattsning på längdskidor.... (Bor för tillfället mellan Stockholm och Uppsala även om det står Umeå här... Har bott i Åsarna (Jämtland) i tre år där jag gått skidgymnasium...) Anledningen till att jag ska plugga i Umeå är ju pga skidorna..
Användarvisningsbild
prototypen

Inlägg av prototypen »

Tja vi har visst ett konstsnöspår men annars så har det varit lite si och så med snö i Umeå.

Protte
Scorpiion

Inlägg av Scorpiion »

Haha ja jo.. jag vet det, men "normalt" så ska det ju vara lite mer snö än vad det var i vintras.. Sen så är det fortfarande stor skillnad mot Stockholm/Uppsala området. Plus att det är närmre till andra ställen där det finns snö....
Användarvisningsbild
007sweden

Inlägg av 007sweden »

Varför inte plugga i luleå då? ^^
Scorpiion

Inlägg av Scorpiion »

Ja det som blev Umeå helt enkelt, vet inte om exakt samma utbildning kanske finns i Luleå också men tycker det ha verkat så bra i Umeå så har inte känts som någon anledning att inte gå där... Sen så är de ju inte en nackdel att staden är större.... =P
Skriv svar