hittar ingen clear funtion... verkar inte som jag lyckas skriva till ramet, enligt databladet så ska y adressen ökas med 1 automatiskt efter varje skrivning, så då tänkte jag att då är det ju bara att uprepa en skrivloop med 0or 63ggr för att tömma ett segment men icke sa nicke.. samma skit endå
nu verkar det funka iaf... blev nån slags störning från programmeringsinterfaceet till utveklingskortet, drog ur sladden och vips så dök pixlarna upp där dom skulle..
lite jobbigt att dra ur alla lcd sladdar + programmeringsinterfaceet varje gång man ska programmera om skiten bara =/
fan vicken tid de tog å få detta att funka, hade ja bara anslutit rst till +5 och drage ur isp sladden från början så hade de knappast tage 2 veckor jaja nu vet man det iaf
Om man ska programmera ISP ska man väl egentligen sätta några (10k?) motstånd innan signalen går till programmeraren, för att den inte ska störa. Kolla datablader för kretsen du använder.
Nu vet jag inte hur du menade riktigt. Men om man ska använda motstånd ska dom ligga mellan LCD och AVR. ISP-kontakten ska alltid gå direkt till AVR utan något emellan.
hum.. har ett devboard från futurlec ett sånt billigt.. hadde några pinheaders över som jag satt dit när jag skulle börja med lcdn såd e skulle bli lätt att koppla loss, tyvärr har jag inga fler så de räcker till portA oxå isåfall hade det bara vart å byta port, jaja får köra på portb så länge.
måste bara klura ut hur jag ska göra för att skriva ut tecken från en tabell smidigt.