This device cannot start. (Code 10)??? USB-MIDI

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
cosmox
EF Sponsor

This device cannot start. (Code 10)??? USB-MIDI

Inlägg av cosmox »

Ja, vad betyder detta?

Det är ett MIDI-interface som körs via USB jag försöker få igång. Datorn "hittar" hårdvaran så långt att den ser vad den heter. USB indikatorn på interfacet lyser också som den ska men jag kan inte få kontakt med interfacet i mjukvaran som följer med. I device manager står det "This device cannot start. (Code 10)" WTF?? Kan det vara så att interfacet är paj?
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Irq krock kanske.

Hitta lite andra tips här

/ Tompa
cosmox
EF Sponsor

Inlägg av cosmox »

Tack för tipset Tompa, men jag hittade tyvärr inget som avhjälpte problemet. Jag provade till och med att installera om XP och hela fadderullan men det funkade inte heller.
cosmox
EF Sponsor

Inlägg av cosmox »

Ingen som har något mer förslag?
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Tydligen inte... :)

Å andra sidan är det ju bara någon timme mellan dina inlägg.
Du får nog vänta ett par dagar (eller kanske till "efter semestern")
innan du kan vara säker på att ingen har några fler förslag... :-)
cosmox
EF Sponsor

Inlägg av cosmox »

Sodjan: Jag ville bara göra det klart att jag fortfarande söker en lösning för problemet. Att vänta till efter semestern existerar inte. Det ska lösas NU! :) Det finns två sätt till att göra det på, det första är att gå igenom allt jag redan gjort och göra om det. Det andra är att skaffa ett gammalt hederligt RS232 interface och köra på oldschool vis. Tyvärr kommer jag tappa en del av funktionerna i interfacet då, men bättre det än inget.

Vi provade interfacet i en kompis studio idag där de kör MAC och det funkade klockrent. Alltså är det något fel på hårdvaran/drivrutinerna i min stationära och min bärbara... (anledningen till att jag började tro att det var fel på själva interfacet var just detta) Nu ska jag installera win98 på¨en gammal skrot burk och se om det funkar där.

To be continued...
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Exakt! Jag tänkte precis föreslå att köra det på annan dator eller annat operativ bara för att försöka reda ut vilken del som är problemet
Skriv svar