rca skrev:
Det ena är ett EMI filter på ingången till ds2490 en MURAT BLM21p221SG Killen på Elfa viste inte vad det var och kunde inte rekomendera någon ersättare.
Utan att ha kollat i databladet på BLM21P221SG så tror jag BLM21P300S (Elfa 58-787-07) kan användas rakt av. BLM21P300S dämpar bara lite bättre än BLM21P221SG men annars är de från samma "familj".
Antagligen träffade du på nån sommarvikare vid Elfa som inte hade koll.
Som nykomling såg jag denna tråd och tänkte bidra med mitt eget exempel som jag gjorde i vintras. Eftersom jag inte är någon hängiven pulare med någon större tid till roliga saker har jag inte UV-boxar och liknade utan kör det klassiska modellen med penna. Ritningen tog jag som rca direkt från databladet, beställde det som behövdes (och en massa andra 1-wire produkter) som "provkretsar" från tillverkaren, ritade och etsade. Min gamla lödpenna fick en date med en fil för att uppdateras till något som hjälpligt skulle gå att använda på de pyttesmå ytisarna. Resultatet blev inte direkt toksnyggt men har mot alla odds funkat klockrent sedan första försöket. Den minsta av de tre kretsarna är den 3,3 voltsdrivaren som nämnts tidigare i tråden. Jag hade inte drossel och Shottkydiod hemma så de är bortfuskade men inkluderade i layouten så de bara är att löda dit den dag som...